Torsdag med Thea

Igår var det en mamma och Thea dag! Om man nu vill kalla det så :) 
Efter första lektionen i skolan så hämtade jag henne för att åka mot stan, vi hade tid hos tandläkaren för att kolla tandställningen! 
I väntrummet sitter även 4 barn till från hedesunda med förälder som skulle till samma - det slog mig att vi åter igen inte prioriteras vi på landsbygden - varför kunde inte denna tandläkare åka ut en dag till våran folktandvård å boka in alla hedesunda barn då?
Ist för att vi - minst 4 bilar (säkert fler eftersom vi bara var där i 10 minuter) å föräldrar ska behöva åka 8 mil o ta ledigt från jobb osv! Min åsikt! 


Sen åkte jag och Thea hit - till Dihléns! Det var ett önskemål från Thea som vela köpa ost - och jag passade på att köpa morots juice till Elon, lite isterband - hemkokt pölsa, sylt, gelé, en bit falukorv, ett fint skinn, en god limpa o lite annat gott! 


Inte utan min bebis ;) han sov medan vi handlade! 

Vi passade även på att köpa hem kringlor för att stanna till hos mormor på hemvägen! 

Å hon hade bakat smörgåsar så där fick vi smörgås med ost! 

Å kvällens middag blev - Pölsa! En favorit hos oss! 

Nu ska jag ut och hämta ved igen - tycker det faktiskt är roligt att elda ... :) å mysigt! Å här hemma i byn ligger graderna mellan 24-29 idag!!! Burr!!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0