Kycklingben och ett risgryn!

Välkommen upp lilla första tanden! 
Elon har nu fått sin första tand, vi kände en tagg förra lördagen, och nu 1,5 vecka senare så syns ett litet risgryn där i munnen! 

Å eftersom vi är stammisar hos tandläkaren i familjen så är det lika bra att Sätta igång med borstning lite smått! 
Syrrorna har haft många hål genom åren, trots att vi varit noga med både socker och borstning! 

Jag och Elon hann till Valbo en sväng innan L skulle komma från skolan... Jag lära till Ikea och köpa ljus, 
Tönder ljus varje morgon, varje eftermiddag och varje kväll! Så vi köpte på oss massor nu! 
Gick in på Coop o handlade lite, de har ett annat utbud än vårat lokala lilla Ica! O jag älskar deras fina färska kycklingben - rekommenderas! 

På baksidan kan man även läsa om gården de kommer ifrån och vad bönderna heter som fött upp dessa! 
Stora och fina! För oss räcker det med 4 st ... - tänk då på kungsfågeln som har 15 st i en fryst påse, de är EN tugga o en rap o ingen blir mätt! 

Dessa steker jag i ugnen i 45 minuter på 175 grader o dom blir  jättegoda! 

Tips tips liksom! 


Lillebror var så snäll o go hela tiden! Han fick premiär sitta i kundvagnen i den här lilla stolen barn kan sitta i, superkul tyckte han o flinade upp sig så stort inför alla tanter som berömde han så... "Ojj ojj sån söt gosse" Elon nöjd med andra ord! 

Hej svejs! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0