Hejja Lydia!

Va paff jag blev när jag läste morgontidningen i morse! 

Lydias insändare var med!! 
Hon och Elsa satt i veckan o småpratade med mig vid köksbordet och sa att de gjorde ingenting att jag då den kvällen skulle laga samma mat som de fått i skolan .... "Din mat smakar ändå helt annorlunda o mycket bättre" sa Lydia då... 
De började säga hur pass dålig maten är i skolan - å då vet jag att Lydia äter det mesta! 
Potatisen var torr och det är konstiga rätter - känns inte färskt m.m 
Hon frågade då vem man skulle säga det till för dom hade pratat med elevrådet men de hjälpte inte... 
Så de tog fram papper o penna o skrev några rader till tidningen - tog kuvert o skrev adress själva! 

Jag förstår inte hur de kan bli sämre med åren? Varför är de så dålig mat i skolan ? Varför kan inte dom få bra hemlagad mat som jag fick när jag gick i skolan... 
Resultatet blir ju att dom äter mindre och presterar sämre - kommer hem och är på dåligt humör för att de är så hungriga! - ja - de är faktiskt så! 

Hej från mej 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0