Bilstol nummer 2 - rena djungeln!

Hej i vintertiden! 

Iskallt ute o varmt inne, äntligen har vi eldat upp lite värme här! Men inatt sov jag med raggsockor och pyjamas :)

Idag har vi varit iväg på många ärenden! 
Först på tur var att titta på bilstol nr 2 till Elon, han är ju 7,5 månad nu så dags att byta upp sig från babyskyddet!
Vi har köpt en bilstol - begagnad som ska vara i opeln som "extra" eller vad man säger! Men vi behöver en till den stora bilen!

Lekia hade personal med NOLL komma NOLL kunskap o ej barn själva så där kändes det "sådär" med servicen... 
Å vilka priser!!!! Hua! 

5299kr för en bilstol (!!!!!) 
Vi tänkte oss en något billigare... Men de va svårt att få en översikt över vad som fanns o vad funktionerna var när personalen som hjälpte oss fick stå o googla alla frågor jag hade... Då blev jag rätt svettig o matt!

Om NI har något tips tar jag tacksamt emot! Var så längesen jag var i bilstolsvärlden ... 


Elon blev så tung att bära så han fick provsitta en vagn där ;) 

Sen har vi bestämt oss för kyl och frys! Vårat är katastrof dåligt - litet - och några år på nacken så nu måste vi köpa nytt! Även det var svårt ... Färger nyanser handtag o hej o hå! 

Köpte även hem fin torskrygg som ska få stekas här ikväll o avnjutas med ett gott glas vin! 

Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Vera

Skulle rekommendera en bältesmonterad stol och inte en isofixstol om ni inte ska flytta stolen väldigt ofta. De bältesmonterade är precis lika säkra och räcker till högre vikt på barnet och går att justera i bilen så att barnet kan få mer benutrymme.

Har själv en besafe izi plus som vi är jättenöjda med. Axkid Minikid eller Britax Maxway är annars mina bästa tips. Passar oftast till mindre barn men är också rymliga så att barnen sitter bekvämt när de växt på sig. Helst ska barn nu mera åka bakåtvänt tills de är fem så det gäller att de får plats.

Glöm för guds skull inte att provmontera stolen i bilen innan ni köper så ni inte står med en stol som sitter skit i bilen.

Det finns en facebookgrupp för bilbarnstolar, som heter Bilbarnstolar, om du vill få svar på frågor. Var till stor hjälp när vi skulle köpa stol. Jag var inställ på isofix för jag fått för mig att det var bäst, men efter att läst på insåg jag alla fördelarna med bältesmonterad stol då vi inte tar ur stolen mer än 5-6 gånger om året.

2016-01-16 @ 17:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0