Lediga dagar med dom bästa!

Som jag njuter av dessa lediga dagar med dom bästa!
Skönt att slippa stressen,- jobb pressen och skjutsa o hämta o känna sig jäktad jämt!
Elon trivs också med ledighet - han går runt här i bara blöja och storstövlar! Då trivs han som bäst!

Vi har ätit lutfisk lunch hos mamma,- bland det godaste jag vet! Jag älskar Lutfisk!!

Medan thea o Lydia var på bio så var jag och Elon och fikade lite!

Hemma har vi längtat efter annat än julmat,- så vi har ätit torsk med räksås! Mums!

Idag har vi varit ute o städat åt kaninen,- rensat i lekstugan o gått en promenad på järnvägen!

Här trivs Elon,- som han fascineras av djur! Han tycker dom är så mysiga!

Ikväll var vi ner till kyrkan och tände ljus,- jag önskade gott nytt år till farmor och farfar och min kära mormor! Som jag saknar dom... det finns så mycket jag skulle vilja visa dom,- berätta och fråga om råd!
Jag minns alla 3 så väl

Även fast det var 20 år sedan min farmor dog så minns jag hennes röst - hennes rörelser och hur hon uttryckte sig! Hon sa alltid att hon ville "plåta" mig och Evelina!

Nu förbereder vi oss för Nyårs firande!! Vi firar hemma hos oss med vänner och det kommer bli så trevligt!

Kram kram från Stationen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0