Konstnärligt hos Morberg!

Min mamma har en konstnärlig ådra i sig,- var den kommer ifrån vet jag egentligen inte. Men hon har en konstnärlig talang för mycket!
Hon har idéer - syn för de mesta och allt hon gör blir fint!
Så länge jag kan minnas sen min barndom har min mamma målat.... hon har målat Hur många grejer som helst under sitt liv och hade en speciell stil på det hon gjorde!
För cirka 10 år sen kanske .. så tröttnade hon helt och trappade ner rejält tills hon typ slutade helt!
Det finns nog inte någon i denna by som inte vet att hon målade iaf,- å som hon var omtyckt!
Hon målade i första hand spånkorgar.. de blev ju poppis där i slutet av 80 talet,- men mamma målade med så fina jordnära färger o en speciell "Isa stil" så hon var unik på sitt sätt i det.
Med tiden började folk höra talas om "Isa" och hon fick måla allt möjligt,- barnmöbler, postlådor, rullgardiner, hon målade på träskor, ja lite allt möjligt!
Idag tycker hon allt hon gjorde är fult.. o hon har inte någon korg eller så hemma som är målad! Men jag tycker dom är jättefina!

Iallafall - till Sak!

Häromdagen får vi se Självaste PER MORBERG på diverse sociala medier,- Med bilder av en KORG MIN MAMMA gjort!!!

Vi ser direkt att de är en "Isa korg" i den olivgröna färgen.
Jag skulle så gärna vilja vet vart Per fått tag i sin korg,- och uppenbarligen gillar han den för han la ut en till bild med mammas korg!

Coolt! Tycker jag!


Kommentarer
Postat av: Hanna Gustafsson

Wow! Så jäkla häftigt! Ja, Isa-korgar är det nog inte många i hedesunda som missat! (Iaf vår generation & äldre) Hälsa att hon gjort mycket fint!
Skicka mail vetja till Moberg! 👌🏻

2016-12-17 @ 20:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0