Julfest!

Igår var den årliga julfesten med jobbet,- i år blev de mat o partaj på kontoret... men måste erkänna att jag föredrar att få gå
Iväg ut och äta julbord!

En trevlig kväll med trubadur och lite tok! Kvällen blev tidig för mig då jag inte fixar att vara uppe länge längre... jag längtade hem till sängen 😅 så skönt att va pigg och gå upp med Elon 6.30!

Min fina kollega! 💕 vad vore jobbet utan dej!

Titta här då! Elons första julpyssel och första teckning från dagis! En liten tår och ett snyft över hur stor han blir å att man blir så rörd av ngt så gulligt!

Idag åkte vi en tur! Vi skulle titta i affärer men de gick inte... Elon var helt galen! Han skulle absolut inte sitta i vagnen utan han skulle gå själv...
Inne på Bokia kuta han fram till en stor mamma mu kossa gosedjur o tog den under armen o tog långa älgkliv ut igen! Jag blev helt svettig och F börja ju balla ur han med o börja gorma om att jag får handla under mina luncher istället 😅
De va bara att hoppa in i bilen o åka hemåt!
Dock får man ju även ha tålamod med alla dessa vägar som ska åkas,- jag tror jag vet allt om Valbo nu, alla skolor alla grusvägar, jag kan Allt nu!
När vi äntligen kommit till överhärde så svänger människan vänster in på första grusväg - den vägen jag alltid undrat var den leder.... jo tack de vet jag nu!
Efter 1 timme o 20 minuter hamnar vi äntligen på väg 56 igen.... de var en lång krokig grusväg som aldrig tog slut, inga hus, ingenting att titta på! Men de skulle pekas åt höger o vänster om bäckar och höga tallar..... att sitta i bak är ju dessutom hundra gånger värre!

Men men! De blev ett äventyr!
Och i stan fick vi gott kaffe och en god bulle inne på Lido söder, Elon fick lunch istället med köttbullar! Dock blev han väldigt imponerad över alla goda kakor bakom disken och pekade på alla bullar han kunde se bakom glaset!

Ikväll äter vi rostbiff - hittade två fina bitar som jag hoppas blir bra! F står för stekningen - han är bäst på det!
Själv har jag gjort en potatis gratäng som gräddar sig i ugnen! Det ska bli gott!

Imorgon är det julmarknad på stavgården på ön! Då ska vi dit,- jag ska köpa en kärve och så ska vi väl ta lite lotter!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0