Saftat och syltat av körsbär och vinbär!

Tisdagkväll och allsång på Tv,- mysigt tycker vi och sitter o tittar hela familjen! 

Idag har Thea o Villemo bakat tre sorters kakor igen,- ugnen har gått varm! Dom är jätteduktiga! 

Dom tycker det är så roligt och jag tycker också de är kul! 

Dom gjorde russinkakor- sirapslimpa och kokosrutor med choklad! 

Idag lämnade jag Elon själv med Thea en hel förmiddag! De gick GALANT! 
Hon är så ordentlig, ordningssam och duktig med honom! 
När jag kom hem sov han lugnt ute i vagnen med en skön fleecetröja och myggnät på! 

Själv var jag och piffade till mitt hår så det ska vara lite fräscht till jobbstart 😆

Nu känner jag mig mörk,- sällan jag vågar göra mig så här mörk! 
Sen kom Fredric hem tidigt o ingen blev lyckligare än Elon! Som han busat o röjt! O jag kunde laga middag i lugn och ro! 

Jättegod fiskgryta blev det ikväll! 
Sen åkte vi iväg o plockade bär igen ;-) sällan va!! Å jag hoppas och tror att mina barn kommer ärva mitt plocka bär intresse.... De verkar så iaf! O Elon älskar ju att äta dom! 

Idag blev det Vinbär! 

Jag tänkte göra vinbärssaft och så är de otroligt gott med vinbär till glass och i kaka! 

Fredric skickade jag upp i körsbärsträdet! 

Mina gullnosar! 

Thea o jag tar över körsbärs plockningen! 

Kolla vilken skatt! I Love it!!! 

Dagens skörd! 
Vilken tur att vi har släkt och vänner som låter oss plocka när vi själva bor på en gård där inget växer! 

Gissa vad jag kokat.... ;) 

SPOTTSOPPA - såå gott! De fick jag alltid hos min farmor när jag var liten! 
Å nu får mina barn också äta det! Vi åt spottsoppan (körsbärskräm...) med en klick lättvispad grädde! 


Bakade också en långpanna med vinbärsrutor med marängtäcke! Gott!! 
De är så kul att ta vara på bär i form av saft sylt marmelad chutney o hembakt tycker jag!!! 

Hej hej! 

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh, vilka härliga bilder!! :)

2016-08-03 @ 16:31:47
URL: http://elinlicious.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0