Tallrikar i min smak!

Kall dag idag med isvindar igen, fy... Tillbaka med vårvärmen tack! 
Jag testade ändra på Elons sovning idag, o kortade ner tiden rejält men de verkar inte hjälpa ... Klockan är nu 20.30 och han lever rövare ikväll igen... 
Mamma berättade att min syster Evelina slutade vid 1 år (tror ja de var) med att sova middag... Och våran Thea slutade helt med att sova på dagarna när hon var 15 månader.. O mina barn har aldrig kunnat få sova ens 10 minuter i en bil när dom var 2-3 år ens för då har kvällarna blivit förstörda...

Och Elon påminner ju väldigt mycket om Thea på många sätt!
Kollade också BVC anteckningar på Thea nu vid 10 månader (Lydia hade jag inte noterat och både Elon och Thea var 74 cm och vägde exakt 10.0 kilo!

Ikväll har det ju trasslats länge igen med en bråkig lillebror som inte vill sova... Men så gick jag ner för en stund sen och så har Lydia en överraskning säger hon!! 
Alltså - tack din jäkla fina unge!! 
Smörgåsrån med min favorit kryddost och en tallrik fil :) gulljänta!! Stolt över fina barn som har hjärta av guld! 



Till middag blev de torsk - alltså vi försöker äta fisk två dagar i veckan men de är dåligt med variation från mitt håll, blir mest lax och torsk, men vi tycker ju de är gott så varför inte! Sen har jag så grymt trökiga tallrikar - måste köpas !! 
Men vet inte riktigt vad jag vill ha - viktigt med vikten, En tallrik får inte vara tung, heller inte för stor - då tar alltid barnen för mycket mat ;) även jag... Kanske! Å så äts de inte upp. 

Å de som är fyrkantiga eller så de passar inte in i ett Amanda kök, o någon annan färg än vit skulle jag inte våga mig på, kanske kornblå? Fast jag har ju aldrig gillat blått? Men kornblått har liksom kommit med åldern - snygg färg! 

Nu - nu tror jag lilla pelleplutten sover!! Tack gode Gud! 


Kors o tvärs o utan pyjamas - men ändå, han Sover!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0