Feber

Då kom den - min feber... Usch!
1 gång per år brukar jag ha lite otur o dra på mig feber o förkylning
Har så ont i halsen o helt orkeslös!

Spenderat större delen av dagen i soffan och orkade inte ta mig någon lunch..
Lydia blev räddningen då hon kom från skolan - då tog hon o pysslade lite med Elon.
Hänt mycket idag! - först hör jag en duns - då ramlar Elon ur soffan.., hade inte hänt om jag inte haft feber, för nu somnade jag till o tappade kontrollen helt. Tur var hade han filtar runt sig o matta under så det gick bra..

Sen hasar Jag mig ur soffan för att laga kvällsmat då Thea o Lydia självklart är hungriga efter skolan. Då vänder han sig från rygg till mage på filten :-) som han kämpade!
Kvällen middag fick bli i det enklaste laget. 
Stekte på kassler tillsammans mef broccoli och ananas - kokade potatis och fixade en gräddig champinjonsås!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0