Finast upplägg!

Onsdag min onsdag - jag älskar onsdagar! :-) full fart mig helg, bra tv o humör på topp!

Idag fick Elon smaka gröt, - en baddare på att äta det här- ungen slukade hela tallriken :-) så roligt att Mata han när han gapar o vill ha mer!

Jag kockade också ikväll - detta mina vänner är smaker som fick koka ihop till en sås- grädde / lök / vitlök / portvin / rödvin / plommon och kryddor - mums!! De blev kanongott!

Tillsammans med karré - potatis och färska rödbetor!
Vet ni hur vi gör hemma hos oss?
En liten tävling varje middag som heter "finast upplägg" ;)
Thea o Lydia jobbar stenhårt med sina tallrikar o mitt mål var att få dom att äts mera grönt - vilket dom gör nu!
"Ska du inte ta en svamp o lite persilja så ser de ju snyggare ut- så vinner du kanske ikväll" - säger jag.. ;) 

Å Gud va dom öser på av det som finns för dagen!

Theas tallrik ikväll

Lydias tallrik :)
Så här gör vi jämt :-) o de är ju roligt även fast man inte har någon speciell mat- dom lär sig även att torka bort sås som spillts ut i kanterna!


De fick bli en kvälls promenad efter maten - älskar luften som är nu!

Thea lyckades ta en bild hon med!

Så här sa Lydia när hon cyklade om mig "tjenare röven" - hon tyckte visst att jag hade galet stor bakdel! Man tackar!
Påpälsade var vi iaf - kyligt nu! 

Sov gott!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0