Vecka 39 och lite förberedelser!

Godkväll! 
Nu är det nära.. O såå spännande tider, tänk att den kan komma när som helst nu! (Även fast jag är bombis på att jag går över en vecka...)

Men jag känner att det är dags att varva ner, jag är alldeles för stressad. Jag kör fullt ös på jobbet och försöker jobba ikapp hela juni så gott jag kan å de är väl dumt kanske - men det ÄR värt det! 
Nu har jag fått en vikarie, det känns toppen! Så nu sitter hon parallellt med mig om dagarna! 

Stressade över till banken efter jobbet, fattade inte ett skit när det gäller bank id så lära be om hjälp o jag är ju ute i sista minuten när det gäller föräldrar penning också, jag fattar inte varför de ska va så krångligt, har ej ansökt o när jag försöker så förstår jag ingenting om dagar o halvdagar osv - ja måste nog boka tid o få hjälp eller nåt, annars blir jag nog utan! 

Gasade hemåt o då ringer Thea o frågar var jag håller hus, - hem o fixade middag som fick bli freddes favorit ikväll - 

Isterband med stuvad dillpotatis! Alla åt utom lydia - hon sa att de var det äckligaste i världen o till slut stog jag o kokade havregrynsgröt till henne ist. 

Därefter skulle Thea iväg på ridningen (äntligen näst sista gången tänker jag tyst för mig själv) tur att världens bästa farfar kunde skjutsa, o efter 1 dryg timme ska hon hämtas igen, men då har jag sån molvärk i magen så jag ber F köra så jag kan sitta brevid ist. 
Hemma - kvällsfika - duscha - läxa för den stora, men va lyckligt lottad Thea är! Hon har sånt läshuvud - imponerad över vilka prestationer hon gör i skolan.. Hon är fantastisk, - ordningsam o intelligent tjej! Brås tyvärr inte på mig! 


Så här ser jag ut idag - jag har aldrig känt en sådan hård mage, den stramar.. O jag har foglossning för första gången... Å varje steg jag tar känns som en ren pina
Leksaker är inget för mig, jag får smått panik av blinkande låtande saker, saker som ligger på golven o saker som känns "stökiga" men! Lite roliga saker måste man ju ha- o lamaze har leksaker som jag gillar. Har köpt 4-5 grejer därifrån o tre av dom bor nu i bebis sängen! 

Jag gillar att förbereda / planera / känna mig redo o klar... Jag fixar o gör det mesta nu medan jag är "fri" o ändå springer på stan - sen vill jag bara vara, landa, vara hemma, o känna att vi har det vi behöver! 

Nu ska jag påminna fröken T om att de är läggdags snart.. Hon är ju aldrig trött.. O redan sååååån tonårstjej i sättet - herrejösses!!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0