Ögoninflammation o rassel

Hej hopp...sjukstugan fortsätter... 
Elon har blivit förkyld - snorar - hostar ansträngt och hade 38,5 i feber inatt! Inte nog med det, han har ögoninflammation också! Tänkte att vi kör allt på en gång så är vi friska sen!
Han är som tur var pigg och glad - äter o sover! O enligt mina googlingar så är de ok att ta med han ut om han är pigg! 

Usch, inatt var vi uppe kl 3 o tog näsdroppar och kollade febern. Han har väl blivit smittad av mig gissar jag!

På dagen var han helt ok igår, och var med mig och Thea o julhandlade lite..

Alltså - vilken hysteri de är med julklappar! Jag förstår inte hur folk resonerar ? O att det ska köpas såna mängder? O mycket är ju bara skit!!! 
Varför måste barnen få massa paket? Tror inte man gör dom en tjänst.. 
Jag reagerade själv när min jänta på 11 år hugger direkt när jag säger "jag kommer inte köpa så många paket, men de jag köper kanske kostar mer" 

Jag kommer iallafall inte köpa för att köpa - leksaker har jag väldigt svårt för... Alltid haft! Folk gick ju med vässade armbågar o bara öste i saker i kundvagnen - o många gör de o ändå suckar o klagar o tycker de är så svårt osv! 

Igårkväll kom moster Evelina förbi! 
Namnsdagsfika med julmust och lussekatt


Nu ska jag ta mig lite kaffe och plocka fram allt inför kvällens äventyr :) 


Kommentarer
Postat av: Anna

Physiomer Baby Mist gör under för täppta bebisnäsor. Finns på apotek.

Svar: Tack snälla för bra tips!
De ska jag åka och köpa direkt!
Amanda

2015-12-04 @ 12:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0