Liten årsöverblick 2015

Då börjar året lida mot sitt slut och snart får vi se tillbaka på 2015! 
Det har varit ett av de bättre åren i mitt liv! - tänk att jag fick bli mamma till en liten son! 

Året började bra, med en januari och februari med skapligt mycket snö och is på älven! 

Vi samlades vi i familjen och åkte skridskor nere vid "stugan" oj va vi skrattade! Mormor åkte, morfar åkte, alla barnen åkte, å även jag, med min gravidmage åkte! Vilken frihets känsla att åka skridskor på älven! 

Thea fortsatte att ta ridlektioner under hela detta år, och har blivit en van hästtjej som hoppar galopperar o är så duktig! 

Lydia har dansat med Nora hela året på uddans - lärt sig så många danser och sätter ihop egna koreografier hemma med kompisar! 

Vi har firat påsk och gått påskkärring... 

Ätit massor av god mat hela året med nära och kära! De som vi tycker så mycket om! 

Våren smyger sig på, isen smälter och på långfredagen 2015 tar Fredric årets första dopp! 

Jag får under våren större o större mage men mår bra i övrigt och jobbar på kontoret tills samma dag som Elon föds! 
Minns ändå att det var kämpigt att ta sig till jobbet i snöstormen då jag inte kunde stänga jackan!

Årets traditionsenliga gökotta vid fäbon missar vi inte! Här firar vi in våren, äter god frukost i gröna gräset, går tipspromenad i skogen, lyssnar på göken, fiskar och gör kolbullar 

I slutet på maj var barnen med i springtävling och fick fina pokaler! 

Helgen efter springtävlingen så bestämmer sig barnet i magen att det vill komma ut - 
Och på självaste MORS DAG föds världens finaste pojke! 

Välkommen till oss älskade ELON 
En liten fin pojke på 49 cm och 3012 gram. 

Vi kastas in i en bebis bubbla och njuter varje sekund av våran fina pojke! 

När Elon hunnit bli 11 dagar är det dags för skolavslutning - minns att jag kände mig som en plufsig stor mammut och inte alls särskilt fin.

Några veckor senare säger vi Glad Midsommar! Åter igen firade vi en midsommar på åsudden med våra barn, för att sedan åka ner till stugan med stora familjen och tälta o sova kvar, jag fullkomligt älskar midsommar och våran härliga familj!

Vi lekte o toka o stoja o Elon 3 veckor sov skönt i vagnen! 

Dessa kort gör mig glad - o visar hur impulsiva vi kan vara o hur alla dras med i dessa tok!

:-) vilka minnen! 

Sommaren 2015 bjöd även på ett bröllop! Vi fick uppleva magisk kärlek mellan min kusin Peter och hans fru Sara! Vilken ära- att få gå på bröllop! 

Vi har umgåtts med de vi tycker om... Både gamla och unga!

Det är för mig stor skillnad att njuta av bebis som 30 åring motför 20 tidigare! Nu vet jag hur fort tiden går och försöker ta vara på varje dag! 

Vi har även fått uppleva syskonkärlek på en helt ny nivå, jag trodde Aldrig att mina tjejer skulle bli så fäst vid Elon. Jag är så glad att just han kom till oss! 

Sommarlovet rullar på... Vi hade en mysig sommar med trevliga vänner och spontana utflykter, ett roligt minne var när Lydia och Nora övernattade på våran studsmatta! 

Vi åkte på weekend till Stockholm - gick på grönan och bodde hos Alice! 

Vi testade flippin burgers för första gången - take away på en stekig Stockholms balkong

Elon fick ett par hörsel kåpor :) 

Augusti kom och var en fin månad - 
Vi bakade tunnbröd och egen pizza i bakugnen hos min bror! 

Även här - var hela stora familjen med - det som vi älskar! 

Vi hann med många fina sommarkvällar på våran perrong med fina vänner o släktingar! 

Vi bytte även vindskivor på huset! 

Sommaren bjöd på lite bad vid sandsnäs! Mindre än vanligt pga liten bebis. 

September smyger sig på och vi lyckas fånga barn vuxna och katt på samma bild! 

Många kalas har vi avverkat under detta år...

... Och jag har bakat många olika tårtor! 

Små utflykter innan hösten kom på riktigt! 

Vi har även döpt denna lilla krabat - våran Elon Torsten! 

En fin dag i slutet av september i hedesunda Kyrka med dom närmaste! 

Vi har njutit av höstens vackra färger och härliga luft! 

Jag har träffat alla mina tre fina barndomsvänner - Anna, Johanna och Jeanette! Dom får mig att må bra! 

Framförallt har vi fått 6 månader av detta år med våran lilla Elon, helt underbara månader och verkligen spännande att få följa ens barns framsteg och utveckling! 

December blev snöfritt och en ganska grå månad men varierat väder men lätt för barnen att ta sig till skolan! Lydia har blivit 8 år, och en trevlig tjej som har svar på tal - våran alldeles egna komiker, som skulle kunna bli skådespelare redan idag! 

Thea har kommit in i puberteten och hormoner som svävar löst ;) hon går från trevlig och artig till monster på 2 sekunder. Sover halva dagar, svarar med förkortade ord och tar alla frågor som ett hot! 


Elon har lärt sig sitta, lärt sig att ta sig fram i gåstolen överallt, äter lagad mat med oss när vi äter, gillar att åka bil, är alltid lugn o snäll borta, han ser fram emot att få uppleva snö och att få åka pulka - vi väntar också på att en första liten tand ska komma. 

Nu ser vi fram emot ett hejdundrandes bra 2016! Vi är laddade!! 
Vi ser fram emot en resa vi har bokat som äntligen blir av! Det kommer bli så spännande! :) bokade redan i juni o allt är betalt och klart med ledighet - check! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0