Juldagen!

Juldagskvällen hos Svenssons! 
Årlig tradition med mat, efterrätt, julpromenad, lappleken och surr! 

Deras julgran! 

Min morfar totte fick en julklapp av oss! 

Världens största öring som Robban hade fiskat, som sedan han och Stefan rökte,- sååå god! Alldeles lagom röksmak! 

Gotta som moster Katrin fixat! 
Hann inte fota så mycket mat men det fanns även ett jättegott rotfruktsmos och tjälknöl - älgkött från en norrlandsälg skjuten av min bror.


Finska pinnar på min mormors vis, bakade av Katrin - saffrans kladdkaka med bär och grädde! 

Thea Alice Adam Sigge villemo Vendela Betty och Lydia! 

Annandagen idag och ett hus i stök, de blir ju så på julen. Ska försöka ta tag i det strax! 

Lite senare visar jag min julklapp från Fredric! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0