Stjärnsund!

Ännu en utflyktsdag fick det bli! Jagfick nys om ett soffbord som jag jagat ett tag nu och äntligen lyckades jag få det till det pris jag vela! I samma veva passade vi på att stanna till i Stjärnsund, ännu en sommar pärla! 


Först stopp i gammelstilla! 

Där var det så mysigt o dagens lunch var dillkött så då passade vi på att äta! 
Vilken uppmärksamhet man får när man har Elon med sig... Många pratar .. Frågar vad han heter o påpekar hur söt han är! 

Next stop Stjärnsund - såå vackert! 
Sugna på en dagstur? Åk till Stjärnsund! 
Vi fikade på ett ekologiskt nyrustat café vid vattnet där Fredrik Swahn mös omkring o trudeluttade lite, tror han måste vara själen bakom caféet på någe Vis?

Kändisar måste förevigas :)
O på tal om kändisar, på båten här sitter Caroline af Ugglas med familj 

Väldigt mysigt ställe med bara små butiker med närodlat och ekologiska varor och trevliga människor! 

Åt en god morotskaka - blev först förvånad /besviken över att de inte var något "kladd" på den men ojj så fel jag hade... Var den godaste jag smakat någonsin! 

Café utifrån 

Lanthandeln var också gullig, med egenodlade grönsaker utanför butiken! 
Stjärnsunds kyrka var väldigt fin, vi gick en liten promenad där och då kan man ju inte undvika att tänka på Engla, - när hela Sverige lamslogs i april -08 av vad som hände, vi var till hennes grav, tänkte hur grym världen kan vara! Stackars barn! 

Nu är vi hemma o min Karl har dukat fram lite smått o gott som vi ska avnjuta i solen här på perrongen!

Lill fräsarn Är med han också!
Kram kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0