Muséum!

Tjolahopp tjolahej! 
Idag har det väl varit ett "hitodit" väder...
Vi åkte till brandbilsmuseét i gysinge idag! 

Alla barn fick en brandhjälm o mina tjejer kände sig lite smått töntiga ha ha! 
Men kul är det ju där!! Alla brandbilar polisbilar o ambulanser som man får kliva in i 

Tjejerna provar riktiga hjälmar! 

Thea testar att vara polis :) 

Denna fräcka raggar/brandbil gillade jag! 

Lydia och Charlie i en väldigt gammal ambulans! 

Thea :)

Vi fick även åka bandvagns brandbil... Till o med Elon i bilstol lastade vi in! 

Å herregud va jag skratta, ungarna såg vettskrämda ut - gubben gasa som en tok och Elon vaknade!! Ja tjöt av skratt av bara situationen! 

Sen skjutsade gubben runt barnen i denna brandbil... O satte på sirenerna och åkte runt runt runt :) ha ha jag skrattade även då, o ungarna skrattade åt gubben som tyckte det var roligare än dom :) 

Betyg: väldigt trevlig dagsutflykt - gratis för alla barn under 11 år, 20kr för barn över 11 år och 50kr för vuxna! 
Man väljer själv om man vill gå o titta själva eller en guidning .. Intressant för alla åldrar! - rekommenderar det verkligen! För dom sätter barnen i fokus, o de får klättra hur mkt dom vill i och på bilarna - å få sig en åktur i de fordon dom vill! 

Vi avslutade med en glass på kaféet sen åkte vi hem till mormor o morfar o morsade lite på dom! 

Nu ska jag sova! Imorgon ringer klockan 7.30, o vi ska lämna barnen tidigt är det bestämt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0