Matsedel

Var ute hela em idag igen, så härligt förutom blåsten - som är desto drygare! 
Krattat o tagit bort de ruttna stockarna runt sandlådan, fixat hos kaninen o plockat nedblåsta pinnar, sen dog jag en stund på soffan, var helt slut! Noll ork fanns kvar! 

Men efter en lång vila var jag pigg igen, maten lagad och en ny veckomatsedel skriven! 
Vi försöker äta lagad mat varje dag, mindre o mindre snabbmat, halvfabrikat o "skit" pizza har vi inte köpt hem på säkert tre månader! 
Allt handlar om planering och tid! Och vi har blivit duktigare på det! 
Ikväll blev det torskrygg och potatis, torskryggen kryddade jag med salt, peppar och rivet citronskal o lite ringlande honung på det! Det ska vara enkelt!

Imorgon blir det storhandling igen! 
Men kära Ica - varför måste det finnas Socker i nästan allt man köper? Makrill i tomatsås, frysta bär, de flesta smörgås pålägg, chips? Jag vill inte ha så mycket socker, de gör många barn sjuka, o jag har själv en jänta som har stort socker beroende som tjatar dagligen om sötsaker... 
Skulle vara så mycket bättre om det fanns varor som inte är proppfulla med sötningsmedel eller E- nummer... 

Jag tror stenhårt på att det "var bättre förr" ren mat, utan farliga ämnen. 
Mitt mål är att bli lika gammal som min farfar och att mina barn ska få ett långt friskt liv! Sluta bespruta allt vi ger våra barn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0