Lovis!

Godkväll... 
Nu ska jag berätta det tråkiga som hände oss efter jobb och skola igår! 
Lydias kanin -lovis- har dött... 

Tror du man blir chockad / förvånad när man kommer hem och i vanlig ordning går direkt till kaninerna efter vi kommit hem.. Lydia öppnar o jag ser att hon blir alldeles tyst o konstig... Där inne ligger lovis i en märklig position.. Alldeles varm och lelös och blöt i ögonen.. 

Vad säger man?! Vad säger man till sin 6 åriga dotter... 

Lydia var jätterädd över att någon skulle fråga .. Orolig över att gå till skolan osv .. Hon trodde väl det var något vi gjort fel!

Men som vi skött om dessa djur.. Nytt vatten varje dag o Gud mat o lite grönsaker o bröd o tittat till dom morgon / kväll.. 
Nu har vi läst o googlat om det här .. O fått mycket olika info.. 
* kaniner kan dö av att dom inte trivs efter en flytt? 
* kaniner kan bestämma själv om dom vill dö?
* man kan mata ihjäl en kanin..?

Tänk om jag matat ihjäl henne? 
😢 

Vi tog iaf ur henne ur buren.. Så den andra kaninen skulle slippa fundera.. 
Å sen var jag och Thea ute till kl 21 o grävde en grav ..  

Att lyckan bara skulle vara i två månader.... Varför dog hon? 


Så här låg hon... O uppe i hörnet så är de lite mörk päls? I en hög liksom .. Från den andra kaninen.. Varför? 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0