Julafton i bilder!

Hejsan så här på Annandag Jul!
Ojj så trött man är efter allt firande och mat och godis man stoppar i sig hela tiden...
Nu har det blivit sena kvällar/nätter flera dagar på rad så idag har vi knappt lämnat soffan :)
På Julaftons förmiddagen var vi med C o N medan tjejerna firade hos sin pappa o den sidan!
                                                         Charlie och Nova Julen 2014 hos oss!
 
Efter lunchen kom Thea och Lydia tillbaka till oss igen!
De slet upp paketen som vilda vargar :)
Efter Kalle Anka så for vi traditionsenligt vidare till Tång för att fira in julen hos mina föräldrar, Där var det massor av ljus, och eld. Mat som skulle räckt till halva byn och alltid lika mysigt!
Tomten hittade dit han också...
Alla kusiner samlade runt tomten!
Efter all julmat och julklappsöppning så tog vi den årliga promenaden... Åh va mysigt vi hade. Pappa hade ordnat med facklor till barnens stora förtjusning.. O vi fick pulsa i snö vilket bara var mysigt. Det snöade lätt och vi tog även ett extra varv ner i skogen för att se till alla Björnar och vargar som bor där.. Skräckblandad förtjusning bland alla barn kan jag lova..
Så glad att kunna ge mina barn denna uppväxt och tradition. Detta kommer de minnas livet ut!

Efter promenaden var det dags för ris á la malta med saftsås, Mums! O inte nog med det, därefter åt vi av julkakorna och drack kaffe. Mitt i natten åkte vi hemåt. trötta, nöjda, och mätta och redo för en Ny dag!
Juldagen spenderades i pulkabacken och sedan var vi bjudna till min moster på god mat och efterrätt därtill!
 
18 minusgrader här hemma vid stationen och vi eldar för fullt i kaminen för att hålla värme inomhus.
Kram Kram från oss!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0