En trollsk kväll!

Hej Kvällen!
Åh nu är jag trött, mätt och glad, kommer somna med ett leende på läpparna!

Thea tog bussen in till stan idag för att följa med mig och hämta C och N på skolan, sen var det bara full fart mot häsen  fräsen och kasta i barnen lite mat sen vidare mot barnvakt!
Jag och F har varit på Julbord ikväll - Och det var nog det BÄSTA julbord jag upplevt.. Det var en trollsk kväll.
Vi åkte och åkte i nästan en timme, o när vi var mitt ute i ingenstans, i kolsvarta mörkret inne i skogen så lyser en stuga, en stort ruckligt spökligt Tomtehus mera.. Vi välkomnas av tomtemor som tar emot o bjuder på varm glögg vid levande eldar
 
Vi inväntade gänget vi åkte med - Dom åkte häst och vagn i 30 minuter med stora starka hästar som bjällrade fint i skogen!
Det var levande ljus överallt, sprakande brasor och dukat med förrätt i alla vrår. - Man kände sig så enormt välkommen!
 
God mat, Levande musik och En hejjdundrandes kväll med snapsar, och massa got mat och efterrätt!
 
Nu har vi hämtat hem våra barn igen, som hade haft en Såå kulig kväll och fått dekorera pepparkakor och pysslat järnet!
När vi väl kommer hem ser vi att vårt LÅS till dörren är trasigt och vi kommer inte in - PANIK när klockan är bra nog alldeles för mkt för kidsen.. Men men, nu ser det ut som ett gäng tjuvar varit här ;) F gick och hämtade kofot och ficklampa och fick Bända upp dörren så den är helt förstörd..
Livet är en FEST!
 
GODNATT!!!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Småstadsfrun

Åh nej! Hoppas att ni klarat er och mår bra efter omständigheterna med dörr och tjuvar. Blir så upprörd av sådant!
Men tur att resten av dagen var till belåtenhet i alla fall...

Svar: Ha ha alltså vi har inte haft inbrott ;) De var vi som var tjuvar och fick bända upp dörren för låset var trasigt!
Amanda

2014-12-06 @ 19:19:54
URL: http://www.smastadsfrun.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0