Vitlöksklyftor i örat och sängknoppar i huvet!

Lagom trött i huvudet idag! Natten har tillbringats sittandes i sängen med två barn! Thea vaknade mitt  i natten med värk i öronen och naturligtvis så vaknar Lydia då också!
Dock lärde jag mig ett litet tips från en annan mamma som jag testade! Nämligen att stoppa in en Vitlöksklyfta i ÖRAT när barnet har ont... Jag tror det funkade! För Thea är mycket bättre!

När det sedan blev morgon och jag sov så där lagom skönt efter nattens bravader så vaknar jag av en SMÄLL..
HJÄLP! En tjuv tänkte jag som är här och försöker råna mig och ta allt jag äger och slår mig i huvet så jag ska tuppa av..!

Efter att jag vaknat till en sekund senare så ser jag att det är Lydia som är i farten igen.. Hon har hittat knoppen som är på gaveln av sängen och skruvat LÖS den för att slå mig i huvet.



Som om inte jag vore tillräckligt seg i huvet idag..
Farfar ringde också direkt i morse och började Örga om att jag lär klä mig i vinterjacka fast det är vår..
Sen frågade han varför Telia la sig i hela tiden när han hade ringt någon tidigt tidigt imorse.. Det var svårt att förklara att det var Mobilsvar!

GLAD blev jag idag iaf av att se att min FINA Magnolia bara blommar och blommar..!! Den är helt ljuvlig! Så himla vacker blomma och jag som aldrig brukar Lyckas!



Mamma var min personliga trädgårdsmästare idag.. Jag hade inte en aning om hur man skulle klippa rosorna, inte heller att jag behövde vattna alla buskar med 3 miljoner liter vatten för att det ska börja ta sig.. Liksom Växtlivet står stilla här hemma!

Lydia passar på att vara vildare än vildast nu när T och jag är Sjuka... Jag la mig på soffan en liten liten stund och då .....
klättrade hon upp på bordet och hällde blomvasen upp och ner så blommor och vatten simmade på bordet,
sen gick hon in på toa och rullade ut hela toarullen IGEN plus ett bandage,
sen hittade hon en förpackning med tops som hon fick väldigt kul med... TOPS ÖVERALLT, i toan, i blomkrukan, under mattan, på mattan.....



Men ibland är hon bra go också...

Nu blir det fika här! Och när jag är sjuk så duger det med köpkakor för hela slanten! Annars är det ingen hit! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja tur att mammor finns

2009-05-04 @ 20:16:21
Postat av: Urban

Haha har du en cool morfar också?

2009-05-06 @ 23:07:47
URL: http://bollfot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0