Dudutt, dudutt, dudutt.. Hjälp mej!

Stormen har lagt sig, och nu råder det Lugn i min Station! När jag säger Stormen så menar jag mitt Yrväder Lydia!
Idag har hon varit full i bus exakt hela dagen, hon har dessutom börjat med någon "mördar blick" som man verkligen backar för... Hon rynkar hela pannan och trycker ihop ögonen mot näsan och bara blänger!

I morse när jag vaknade trodde jag katten hade varit på Lydia.. Hon hade rivsår runt hela näsan och ett i pannan.. Jag blev rätt orolig.. Tills jag gick upp och fick se mig själv i spegeln och insåg att jag såg PRECIS likadan ut, och likaså Thea! Lydia har alltså hittat min röda tusch penna i sängen och målat på våra näsor i morse medan vi sov...!

Thea har lekt en stund med Wilma och jag och Lydia var till Valbo en snabbis!
Inne på apoteket stod jag i godan ro och försökte läsa mig till vilken typ Salva som kan vara bäst att smörja ungarna med nu när det är vinter...
Medan jag står där så hör jag med jämna mellanrum ett ljud som låter: "duudutt" "duudutt" "duudutt" typ...

Efter en tid börjar jag reta mig grymt på ljudet och börjar vrida lite på huvudet för att se vad det är som stör (!)
Gissa vad jag får se... JO! LYDIA som har klivit ur vagnen och lyckats hitta apparaten för nummerlappar, och där står hon och trycker, nummer efter nummer.. Efter att snabbt ha plockat ihop ett tjugotal lappar från golvet och pulat ner dom i väskan och med en unge under armen så smet jag ut det fortaste jag kunde.
I det läget önskade man att man hette Teskedsgumman! 

Väl hemma igen så var tydligen inte min lilla skruttmajas Energi slut då heller..
Vid matbordet var det världens tjut och liv! Och PRECIS när jag ska sätta mig och äntligen få stoppa in första tuggan så PANG....! En djuptallrik flyger som en freesbe all världens väg över bordet ner på golvet på min NYA köksmatta!


Skitnöjd efter en fullträff rakt på mattan!



Dagens barn lär sig inte att leka ute på samma vis som en annan gjorde när man var liten.. SYND tycker jag, det var ju SÅ kul med alla dessa snögrottor och kojor m.m.
En konversation med barn idag kan låta så här:

Mamma: Idag går vi ut och bygger en snögubbe!!
Barnet: Vad är en snögubbe?
Mamma: Jo men du vet, en sån här.. Stor boll nere, lite mindre uppepå och ett huve, och näsa av morot och så...
Barnet: Kan man inte göra den på datorn?

TREVLIG KVÄLL!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilken liten busunge =) Men hon är bedårande sööt :) JAg fick mig ett gött skratt när jag läste om nummerlappsincidenten :) Hos oss är det lugnt på busfronten... Inez är inge pigg så hon sitter i mitt knä och myser hela tiden... Hoppas Jocke är piggare.. Hälsa honom.. Kramar

2009-03-03 @ 20:55:55
URL: http://hannizjansson.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Vilka vackra barn du har. Jag var bara tvungen att säga det när jag hittade hit genom Alices blogg. Ha en bra dag!

2009-03-04 @ 01:00:36
URL: http://prinssesansglamour.blogg.se/
Postat av: Miranda

Bruuuden du är utmanad:P Suck!?

2009-03-04 @ 19:28:11
URL: http://mirandaostblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0