Man borde ha medalj när man åker och handlar med småbarn!

Imorse när kl var sex så tänke jag: HUR ska jag överleva denna dag?! Hur ska jag ta mig igenom den utan vansinnesutbrott eller huvudvärk! Jag var såå otroligt trött.
Thea har hosta - som alltid i slutet av en förkylning.. och varje gång denna hosta kommer så kräks vår lilla tjej!
Jag var dum nog att inte lägga mig i tid igår, kl var närmare 1 och sen kl 3 kräks Thea.

Efter att jag tvättat sängkläderna direkt, duschat henne och bäddat rent igen så lyckas Lydia vakna! Jag var så arg! Jag var så ledsen och trött och arg! Jag vet inte hur jag tog mig igenom det men sen kl 6 var det kört iaf! Då var det frukost!

Jag låg på soffan i en ful mysdress och var otrevlig och sur i två timmar, sen tänkte jag OM! Mina barn ska inte få lida för att jag är dum nog att inte lägga mig i tid på kvällen, samt att Thea kräks.. Det är inte hennes fel!
Ryckte upp mig och har försökt så gott jag kan och man mår faktiskt bättre bara man tänker positivt!

Det är ju trots allt Fredag! Vi har precis gräddat plättar och ätit med Sylt och Grädde (det VAR en pina för smeten tog aldrig slut och jag gäspade minst 25 ggr)

                                      

Jag satt och tänkte på shopping idag.. Att det är svårt att åka med två små barn och handla och verkligen TRO att man ska kunna handla.. Häromdagen var jag till Gävle med Lydia (semester med bara ETT barn tänkte jag)

Och jag har efter denna erfarenhet några tips till Er.. Klä Er Aldrig för varmt, även om det är -10 grader ute så Lovar jag er att det kommer bli svettigt.. Efter En enda butik kände jag hur tröjan klibbade fast på min rygg under min bamsestora dunjacka..

Jag travade in i en lite "finare" butik.. vilket jag INTE skulle gjort.. Möttes i dörren av en otroligt sur min, en tant med spetsig näsa som totalt Blängde på mig och min stora jacka, röda vagn som var täckt av blöt snö.. Vågar man säga hej ens?
Det som var ännu värre var att precis där inne så häll Lydia på att mumsa i sig en alldeles för övermogen banan som kladdade både på overallen och här o där..

GLÖM att försöka prova kläder i en provhytt när du handlar med småbarn, det är bara att totalglömma! Sist jag försökte så lyckades jag visa mig halvnaken inför hela butiken när jag försökte hindra Thea från att åka rulltrappa baklänges samtidigt som Lydia hängde med halva kroppen utanför vagnen och skrek sig illröd och var svettig som en blöt hund!H&M´s provhytter är idiotiskt placerade

Nej nu återgår jag till ansvaret igen!

Kommentarer
Postat av: Fia

Ja du, vad säger man.....jag var i din situation för några år sen.....lite tröst i allt...det blir bättre när de blir större....snart är det kul att ha med dem och handla....kramisar

2009-02-13 @ 13:13:22
Postat av: Jenna

Ja det är så skönt att ha städat inför helgen :)



Jag ska nog också ha en röd vagn när jag får barn en vacker dag :) Väldigt fint.



Vad gott med plättar! Jag satt och funderade på om jag ska göra pannkisar. Det var så längesen och otroligt gott är det ju!



KRAM

2009-02-13 @ 13:21:57
URL: http://jennaj.blogg.se/
Postat av: Bettan

Va snäll du är! Hon är min godbit =)

Dina töser är ju också så fiina!

Vi ska bjuda mamma, pappa och brormin på mat imorgon. Skulle egentligen ätit ute, men pappa orkar inte så mycket nu efter operationen. Mysigt och vara hemma å mysa. God mat och massa gotta!



Trevlig Helg

2009-02-13 @ 15:45:31
URL: http://gustavpers.blogspot.com
Postat av: Hanna

Hej! Mitt tradera konto är tydligen spärrat... Fattar ingenting..så jag måste ringa kundtjänst o fråga vad felet är =( Vad heter du på tradera då? Kram

2009-02-13 @ 20:56:25
URL: http://hannizjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0