Nej jag utsätter mig inte för att låta barnen vara med i köket!

Hejsan!

Jag är på banan igen! Pencillinet måste vara Guds gåva till Mänsligheten, för det hjälpte fortare än jag trott! Och tur är väl det, när man har ansvar för två små samtidigt!

Dagen har varit lugn, jag och Lydia hade en "gos-förmiddag" medan Thea var på dagis.. Hon lekte ovanligt snällt idag, märkte kanske att jag inte var i form!

                              
Hennes Åk-Cykel som är jättekul! :o)

Gjorde lite lunch och bjöd hit morfar för att få lite sällskap.. (nej jag sa inte att jag var sjuk) :)

                      
Gobiten lugn och snäll efter en middagslur! :)

Alltid när jag är sjuk.. Så ligger jag och tror att jag är typ Dödssjuk! Så man tänker hela tiden att "när jag blir frisk då ska jag minsann..." Och nu tänkte jag att jag ska faktiskt bli världens bästa mamma och inte vara så sjuk och tråkig nå mer så då ska jag låta mina barn vara Med och laga  mat och så...

Provade lite idag på lunchen... Lydia fick en stol, upp med ärmar och fram med majsen.. vi börjar med sallad..
Hon fick ha i lite i salladsskålen och mycket hamnar naturligtvis på golvet, men jag sväljde irritationen, för Irriterad blir man!!
FÖR att uppskatta att laga mat med små barn.. Så måste man antingen vara:

  • I koma
  • Fruktansvärt full
  • eller en Avtrubbad dagisfröken

Lydia får torka efter sig på diskbänken.. Plask Plask så vispar hon runt en dyngsur disktrasa över bänken.. Jag låtsas inte se detta!

Jag ger upp! och inser att Lydia inte blir något mer pedagogisk eller bättre barn av denna upplevelse! Och tänker att jag ångrar hela tanken med att laga mat med barn och kommer aldrig mer utsätta mig för detta då det INTE är kul!

Thea kommer hem från dagis.. Vet ni vad hon säger i bilen?              - mamma får jag baka när jag kommer hem?

GISSA vad jag svarar...!

Nåja! Vi hörs!


Kommentarer
Postat av: Jenna

Då kan nog detta jobb vara perfekt. För det är mån-fre dagtid som gäller :) Försäljningsarbete ,med fast grundlön + provision :) KANON! Söker du jobb via Arbetsförmedlingen? Dom har hur mycket bra jobb som helst tycker jag.



Vad vill du arbeta med då? KRAMAR

2009-02-16 @ 15:34:10
URL: http://jennaj.blogg.se/
Postat av: Anna

Skönt att du är piggare. Här fortsätter sjuk-karusellen. Erik magsjuka, jag 39 graders feber och Ida fortfarande rasslig i magen... suck... Sen går jag lite emot strömmen och tycker att det kan vara ganska roligt att ha barnen i köket (men ibland känner jag helt klart som du), jag kanske är en avtrubbad fröken??! Hi hi KRAM PÅ ER!

2009-02-16 @ 16:52:06
URL: http://annaspoints.blogg.se/
Postat av: Bettan

Stegräknaren har jag köpt hos ViktVäktarna, 175kr.



Men du så skönt de va å sola igår!! Kändes att det var längesen, inte alls van med värmen =) Får de gå nån gång så!

Vi skippar kyrkis, åker och hämtar glasögonen istället. Kanske ses på torsdag.



Ha de'

2009-02-17 @ 08:33:13
URL: http://gustavpers.blogspot.com
Postat av: Erika

Oh tack så mkt :) hehe va roligt att du tycker de, kan ju bygga i ridbanan där brevid då, men då stör vi ju din frid ;) Anders skämta om att vi skulle rusta kvarn o få ett jätte hus o de är ju nära :P

2009-02-17 @ 11:03:51
URL: http://eccee.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Din lill tjej har verkligen ett av dem vackrast ögon jag någonsin sett. Vilken modell hon kommer bli ;)

2009-03-04 @ 01:01:50
URL: http://prinssesansglamour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0