Business Woman.. Vi byter liv!

Hej!

Puh! Jag behöver Landa känner jag.. Så fem minuter framför denna apparat får det bli!
Har precis skjutsat iväg Thea på sin dans och lagom precis slängt i mig och Lydia lite mat innan det är dags att åka och hämta henne igen!

Var ner till Kyrkis i morse med Yrvädret.. Skönt att komma hemifrån en stund!
Åt lite lunch med Jocke innan han skulle iväg och Jobba några dagar igen.. Och medan Lydia sov middag så tog jag en promenad till Alice med vagnen och så tränade vi i 30 minuter.. Vi var riktigt duktiga måste jag säga, för det var inget dåligt tempo heller!

Väl hemma igen så kom jag på att Storhandling var ett Måste! Jag slog en signal till Alice igen och frågade om hon ville "byta liv" en stund ;) Och efter många långa minuter så kom hon, gåendes, pratandes i telefon och ojj va den ringde!
Nåja.. Jag slängde på mig en jeanskjol och stövlar och flashade iväg till Ica.. (nej det var tyvärr inte till ngn Lyxig klädbutik)
Handlade i godan ro och var nog borta närmare en timme..
Det första man får se när man kommer hem Är..
JO en liten Lydia som rymt.. Svansar runt utomhus i bara strumpor!!
Väl inne så hör man att självaste "business woman" pratar i telefon igen ..

- Hmm tänkte jag.. Undra om hon vet var min yngsta dotter är...
Inne är det lite stökigt.. Båda ungarna springer runt med en flottig smörig skorpa (OH NO!! Mina vita soffor tänker jag)

Lydia har tagit en stol och rensat ren min anslagstavla på foton.. Efter en halvtimme råkar jag fastna i ngt mjukt blött inne i vardagsrummet OJJ vad var det.. Jo en slimig Apelsinbåt!

Ja ja.. Jag återgår till mitt mammaliv och inser att jag nog är fast där ett tag till och säger hejdå till Kära Alice som avslutar orden med "Jag tror faktiskt inte jag ska ha nå barn.. Inte än  iaf... Det är ju bara roligt en liten stund"

:-) Men barnvakt fick jag!!! och nöjda var tjejerna!!



Thea orkade inte gå hem idag från Dagis så då fick jag dra två st i vagnen.. Syns det vilken färg jag är förtjust i eller?



Nu lär jag återgå! Min 5 minuters paus är slut och Thea är törstig.. Men vi syns snart igen vill jag lova!

Kommentarer
Postat av: Jenna

Rött är SÅ fint! Speciellt på vagnar, det gillas :)



Vad roligt du skriver dina inlägg, man sitter ju och småfnissar :)

2009-02-12 @ 23:00:51
URL: http://jennaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0