Medicinlåda som heter duga! DET NI!

Då var det Fredag igen! ... Jag gillar Fredagar mycket mer än Lördagar faktiskt och brukar mumsa en hel del på Fredagar faktiskt.. Idag har det varit en Mycket Onyttig dag..
För att nämna några godsaker jag stoppat i mig: Semla, Vitlöksbröd, Smågodis, Kex...

Ja Ja I morse damp det ner ett stort paket i min brevlåda med lite böcker som jag beställt och jag måste fråga mig själv om jag Blivit smått galen eller vad det är!
Jag har beställt böckerna:
* Trotsboken
* Självkänsla
* Våga vara (Om barnens självkänsla)
* Våga vara förälder

Jag vet inte om jag håller på att förvandlas till en överpedagogisk dagisfröken eller om det är alla förbannade pencillintabletter som gör att jag går in och beställer sånt här på Internet! För nu när jag fick hem dom fick jag en smått chock! VAD ska jag med detta till! 



Efter alla onyttiga instopp i min mun så får man ju smått "ångest".. Då ringer man till Napoli och beställer en sallad, en Nyttig och fräsch sallad.. och GENAST känns det lite lättare!



Det här med mat är inte lätt... Jag har en 1 åring som äter ALLT, hon dricker kaffe, stoppar i sig kryddiga korvar och smarriga såser och grönsaker..
Men så har vi 4 åringen.. Hon är lite kräsnare om vi säger så.. Väljer oftast torrt och enkelt och typ "bara spagetti" hennes tallrik ser såå tråkig ut!
Man vill att hon ska iaf SMAKA.. Så här kan våran diskussion vara:

Thea: Fy vilken Äcklig mat
Jag:   Men säg inte så...
Thea: Jo fyy jag tycker inte om, va äckligt
Jag:    Sluta!! Jag blir ledsen när du säger så när jag står och lagar all den här maten för din skull

Två minuter senare...
Thea
: OJJ mamma va gott det var. Jag tyckte om...!
Jag:   Du behöver inte säga så om du inte tycker det.. Man ska säga som man tycker! 

Jaa, vad säger man?!

Så här i sjukdomstider har jag investerat i en MEDICINLÅDA!
Ingen dålig sådan heller..! Men Men Sjukdomarna går bara RUNT.. elendes elende, Men.. Bring them on säger jag bara..
LITE Kaxig måste man ju vara när man har en medicinlåda som får vilket apotek som helst att likna en fjuttig tuggummiautomat i jämförelse!

TREVLIG HELG!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Halloj :) Vi har inte varit så nyttiga idag heller.. Blev en sväng på donken nere på arlanda o nu sitter vi o äter godis =) I morrn ska vi på hockey... Hoppas ni får en trevlig kväll.. Kramar

2009-02-20 @ 20:29:51
URL: http://hannizjansson.blogg.se/
Postat av: Jenna

Haha du skriver så roligt tycker jag ;-)



Jag har kollat på Lets Dance ikväll. Brukar vanligtvis inte kika men jag och F var hemma hos familjen så vi kika ikväll :) Vad tyckte du om kvällens danser dÅ? :) KRAM

2009-02-20 @ 22:28:58
URL: http://jennaj.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag håller med om att fredagarna är mysigare, det brukar ju vara starten på en helg helt tilsammans som en familj, men denna helg jobbar Klas fre och lör natt så himla värdelöst:-(

2009-02-21 @ 06:56:23
URL: http://marias-krypin.blogspot.com
Postat av: Fia

Jag har också boken: Våga vara förälder...den är lättläst och bra...jag har varit på Alfs föreläsning och den är kanon...lycka till med läsningen....

2009-02-21 @ 09:17:45
Postat av: analysmoster

stackars Thea, först så får hon inte säga att hon tycker det är äckligt, sen ska hon säga vad hon tycker...fatta att det inte är lätt att vara barn heller...:-)

2009-02-21 @ 10:07:06
Postat av: Jenna

Åh vad roligt att höra :) Jag försöker uppdatera nån gång om dagen, oftast har man ju inge vettigt att skriva ;) Som du kanske märkt.



Ja dessa sjukdomar, dom går runt runt nu tycker jag bara! Hoppas ni blir riktigt krya snart nu!



Ha en trevlig lördagskväll! KRAM

2009-02-21 @ 13:25:32
URL: http://jennaj.blogg.se/
Postat av: Anna

Du är utmanad! :)

2009-02-21 @ 19:25:36
URL: http://annaspoints.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0