PANG! Ett pistolskott?

PANG! Där kom det.. Som ett pistolskott igenom hela rummet och det ekar fortfarande i min hjärna och vill inte försvinna!
Min lilla dotter på 4 år sa "Faan"
Har aldrig någonsiv upplevt detta ord så fult som just nu i denna stund!

*Men Thea, man får inte säga så..
- Men mamma, du säger ju faan..

Hur säger man då liksom, Mammor får säga så? Nej nej helt oacceptabelt.. Jag säger så när jag är arg? Nej inte de heller för då kommer hon säga så varje gång hon också är arg!

Min lilla ursöta lilla dotter med änglalockar i håret... hur kan hon slänga ur sig ett sådant ord!
Jaa någon gång kommer det! Och får oss kom det idag! Man blir faktiskt rätt chockad när ens barn svär för första gången och DÅ får man sig en tankeställare, JAG måste genast ändra mitt ordspråk.. Vad kan man säga istället?
Ska man prova med Järnspikar, Göta petter, eller något annat?! NEJ tack, det finns nog ingen människa under 2000 talet som ens använder dessa ord.. Järnspikar liksom... Fånigt!

På återseende! Här vankas barnuppfostran!


Kommentarer
Postat av: Johanna Jonsson

Hej vännen,oj vad roligt att läsa här och få se alla fina bilder. Hittade precis hit efter att ha kikat på familjeliv. Kom hem från Gävle för en stund sen och nu är Markus mamma här på besök. Kul att få läsa lite om vad som händer i ditt liv,känns som en evighet sen vi pratades vid,det här med ögon op visste jag inte,har funderat på att kolla upp om jag vågar mig på en sån,men det känns lite otäckt! Nu ropar dom att vi ska fika,precis som om man inte fått i sig tillräckligt redan,pust! Hoppas ni mår bättre! Många kramar från mig

2008-12-28 @ 18:55:29
Postat av: Hanna

Hej! Kameran kostade 1490 men jag tog en extra försäkring (med tanke på hur klantig jag kan vara)o ett minneskort.. betalade 1900 sammanlagt för allt :) Overallen har jag köpt på Inter sport.. Den är av märket Mc Kinley :)

Kram

2008-12-28 @ 23:24:27
URL: http://hannizjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0